"Lär dig allt grunderna inom framgångsrik marknadsföring och storytelling i sociala medier för att bygga ditt personliga, din produkts eller företagets varumärke."
// Brian van den Brink, skapare av kursen
Vill du få verktyg för hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål?
Då är detta kursen för dig!
I denna onlinekurs får du tips, inspiration och konkreta verktyg för att ta din sociala medie-närvaro till en professionell nivå – direkt efter avslutad kurs.
Detaljer
Städer & datum
Online:
Köp kursen här och börja när du vill, var du vill
Pris
2 990 kr
(2 392 kr ex. moms)
Betalas via faktura som skickas vid anmälan
omfattning
- Räkna med att hela utbildningen inklusive uppgifter tar ca 8 timmar effektiv tid
innehåll
- Marknadsföringsteori
- Varumärke/personligtvarumärke
- Vanliga misstag
- De vanligaste plattformarna och hur de fungerar
- Strategi för sociala medier
- Storytelling
- Social Selling
- Onlinejuridik
- Publicering/contentplanering
- Publiceringsverktyg
- Proffsig bild- och videoproduktion
förkunskaper
För dig som framgångsrikt vill marknadsföra dig själv, din produkt eller ditt företag på sociala medier.
Passar dig som arbetar som: marknadskoordinator, marknadsansvarig, ägare/entreprenör, PT-/gruppträningsansvarig, personlig tränare, gruppträningsinstruktör, receptionist (eller liknande) med ansvar för sociala medier mm.
mer om utbildningen
Den här praktiska kursen fokuserar på hur du använder sociala medier för att marknadsföra dig/ditt företag och hur du använder de olika kanalerna för att skapa ökad kännedom bland befintliga och potentiella kunder samt öka försäljningen.
I takt med att de sociala kanalerna blir fler och att utvecklingen går i snabb takt är det alltmer viktigt att ha en röd tråd för att veta vilka kanaler man ska använda och hur dessa bäst ska nyttjas för att bygga ditt varumärke.
Du får lära dig hur du framgångsrikt kan marknadsföra dig själv och ditt företag på Instagram, Facebook, LinkedIn och andra vanligt förekommande sociala nätverk för att få fler besökare, kunder och affärer.